חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

ארבעה ימים של שכרון חושים

 

עיר האורות כבר מוכנה לקלוט קבוצת ציירים וצלמים ישראלים שיגיעו אליה בחודש אוקטובר הקרוב ”לחגוג” על חשבון יופייה וייחודה. גם אתם יכולים להיות שם

 

פריז, בירת צרפת, היא גן עדן לציירים ולצלמים. היא העיר המצולמת והמצוירת ביותר בעולם.   תהילת עבר והווה מפואר שזורים בה זה בזה בכל פינה, בכל סמטה, בכל פארק ובכל בית קפה.

אין מקום אחר בעולם שהשמש האביבית או הסתווית מחייכת אליך ומלטפת אותך יותר מאשר בפריז. זה קורה בכל מקום – על יד מונומנטים בעלי עוצמה אדירה, בגנים, בפארקים וביערות, מעל גגות ומרפסות מפורזלות, וכמובן לזוגות אוהבים המתנשקים על גדות הסיין. מכל מבחינה אפשרית זו עיר של ריגוש, סגנון והנאה, הגורמת למבקריה הרגשת התרוממות רוח ממשית. 

כדי לנצל את כל הטוב הזה, נולד לאחרונה במודיעין רעיון לקיום סדנאות עבודה בפריז שיתקיימו תוך ניצול מירבי של יופייה וייחודה של עיר האורות. הציבור מוזמן, אם כן, להצטרף אלינו למסע ציור וצילום בן ארבעה ימים מאלפים בנופיה הכובשים של פריז, בהם לא נפסיק להתענג על המראות שמסביב ועל הפינות הקסומות הייחודיות של העיר.   

הכל החל כשהציירת והמורה לאמנות עינת מיזהר ביקרה בחודש אפריל האחרון בתערוכת הצילומים של עבדכם הנאמן -  "פריז דרך הזום", שהתקיימה בלובי המפואר של "יד שרה" במודיעין. שם "נפל לעינת האסימון" והיא הציעה את נוסחת הפלא: קבוצות משותפות של ציירים וצלמים שישוטטו במקומות מיוחדים בפריז - יציירו ויצלמו, וייתנו לעצמם מענה לדחף היצירתי, שלא ניתן לשליטה, אותו חשים עם הנחיתה המיוחלת בעיר האורות.  

מסתבר שגם אם נדמה לנו שאנו מכירים את פריז על בוריה, תמיד נותר לגלות בה עוד ועוד דברים חדשים. העיר מזמינה אותנו לערוך אין סוף תגליות בלתי צפויות מראש. קסמה האין סופי של העיר העשירה בעצים גבוהים, מדשאות ענק, מפלי מים, פארקים וגנים היסטוריים, מהווה תשובה ניצחת לכל אלה המבקשים לחיות זמנית בתוך חלום. את החלום הזה אנו מתכוונים לתרגם לציורים וצילומים מיוחדים ובלתי נשכחים.

חברי קבוצות הציור והצילום יפעלו להנאתם, במשך ארבעה ימים רצופים, במקומות מרהיבים ומלהיבים אשר התייר המצוי אינו מגיע אליהם. נבקר בסמטאות האחוריות של העיר, ביערות מרוחקים, בפארקים, בגנים, ובמקומות "עוצרי נשימה" אחרים אותם המצלמה והמכחול אוהבים מאוד.

המשתתפים ישובו ארצה עם מטען בעל ערך רב: הציירים יעשירו את האוסף שלהם בלפחות ארבעה ציורי נוף ממקומות מיוחדים מאוד בפריז, ולצלמים שבינכם יתווסף קובץ ייחודי ומרהיב של כמה מאות תמונות (ואולי אף אלפי תמונות) ממגוון אתרים ייחודיים ביותר בעיר. בכל מקרה, לכולם יישאר טעם של עוד.   

המחזור הראשון של "החגיגה" הזו יתקיים בחג הסוכות בין התאריכים 4-7 באוקטובר 2017. כל מה שצריך לעשות כדי להצטרף הוא לחייג לעינת 054-6266822 (עבור קבוצת הציור) או ליואל 052-7077477 (עבור קבוצת הצילום). ההנאה והריגוש מובטחים.  

 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
כל מה שקורה בעיר באנר הדר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות