חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

מהי גניבת זרע ?

 

לא פעם אנחנו שומעים בחדשות את המונח גניבת זרע, גברים אשר תובעים נשים בגין פעולה זו.  מצב זה יכול להתרחש, כאשר גנב מקיים יחסי מין עם אישה, וזו נכנסה להריון בניגוד לרצונו ובמרמה, תוך כדי כך שהיא השיגה את זרעו באופן לא חוקי.

 

לא פעם אנחנו שומעים בחדשות את המונח גניבת זרע, גברים אשר תובעים נשים בגין פעולה זו.  מצב זה יכול להתרחש, כאשר גנב מקיים יחסי מין עם אישה, וזו נכנסה להריון בניגוד לרצונו ובמרמה, תוך כדי כך שהיא השיגה את זרעו באופן לא חוקי.

גניבת זרע היא תופעה מוכרת אף על פי שהיא לא רווחת, מדי שנה לא מוגשות הרבה תביעות בנושא, אך מן הסתם כל מצב כזה יכול לשנות את חייו של הגבר אשר מגלה שהוא אב בניגוד לרצונו ועליו לשלם מזונות לילד, לטפל ולהכיר בו.

מהי גניבת זרע על פי החוק הישראלי

החוק קובע שגניבת זרע, זה מצב בו גבר ואישה מקיימים יחסי מין, כשהאישה אומרת לגבר באופן ברור שהיא לא יכולה להיכנס להריון או לחילופין, תוך שימוש באביזרים שמונעים כניסה להריון, אך האישה מצליחה להערים על הגבר, להשיג את זרעו ובכך להיכנס להריון בניגוד לרצונו. החוק רואה בכך גניבה, אך בית המשפט, יש לומר, מתייחס למצב זה, לא פעם, בתור הפרת חוזה, שכן בין שני הצדדים נקבע חוזה, גם אם לא באופן מסודר, והאישה הפרה אותו.

צריך לומר, בית המשפט הישראלי, לא תמיד עומד לצד האב, אף על פי שהוא זה שנפגע, לא פעם בית המשפט רואה לנגד עיניו את טובת הילד, ולכן הוא דוחה בקשות פיצויים מצד האב או דרישות אחרות, מאחר וזה עלול לפגוע ביכולת של האם לפרנס את הילד.

צריך לומר עוד, סיטואציה של גניבת זרע היא מעט בעייתית להוכחה, שכן בעת קיום יחסי מין, צריך הגבר לקחת בחשבון שייתכן מאוד שבעקבות המעשה האישה תיכנס להריון, אף על פי שהיא איננה חושבת שזה אפשרי והוא מודיעה לו על כך. הוא צריך לדעת שקיים סיכוי כזה ועליו להיות מוכן לשלם בתוצאות. אם הוא לא מעוניין בכך, עליו לא לקיים יחסי מין עם האישה או לבחור באופציות אחרות שאינן מאפשרות לזרעו להכניס אותה להריון.

במהלך השנים, מרבית התביעות של אבות כלפי אימהות בגין פיצוי על גניבת זרע נדחו, מאחר וקשה היה להוכיח שאכן זה המצב. פעמים רבות, תביעות של ילדים כלפי אבות אשר אינם מכירים בהם בטענה של גניבת זרע כן התקבלו, בפרט כשמדובר בילדים קטינים, מאחר ובית המשפט רואה, כאמור, לנגד עינייו אך ורק את טובת הילד.

לסיכום, פרשות של גניבת זרע הן פרשות מאוד רגישות ולא פשוטות לפתרון, קשה מאוד להוכיח מצב כזה, ומאחר ומעורבות בהן ילדים, הרי שהרבה פעמים זה לא משנה כלל מה האישה עשתה ומה הגבר חש כלפי המעשה, עצם זה שילד נולד, הרי שמצופה ששני ההורים יישאו באחריות, כולל האב שאיננו מוכר להכיר בילד או לפרנס אותו.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות