חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

מערכת חדשה משפרת את תהליך הרישום לנישואין

 

כחלק מתהליך ההתייעלות ושיפור מתן השירות לתושב, למחלקת הדת ולשכת הרבנות של העירייה נכנסה לאחרונה מערכת ממוחשבת חדשה של המשרד לשירותי דת – ”שירת הים”.

 

כחלק מתהליך ההתייעלות ושיפור מתן השירות לתושב, למחלקת הדת ולשכת הרבנות של העירייה נכנסה לאחרונה מערכת ממוחשבת חדשה של המשרד לשירותי דת – "שירת הים".

מטרת המערכת הטכנולוגית החדשה היא לייעל את תהליכי העבודה ברשות, תוך סנכרון וייעול ממשקי עבודה פנימיים וחיצוניים. המערכת מאפשרת ניהול ומעקב קל ונוח, תוך חיזוק וקידום איכות השירות, פישוט הממשקים הקיימים, שיפור יכולת ניהול המידע והגדרת סל שירותים אחיד בכל הארץ. מערכת זו, שתפעל בנושאי נישואין, כשרות, קבורה, מקוואות ועירובים, נכנסה לשימוש בשנה האחרונה ופועלת כבר בעשרות יישובים ברחבי הארץ 

באמצעות מערכת "שירת הים", רישום זוגות לנישואין יהיה מהיר ונוח מתמיד, וזאת מכיוון שהמערכת מחוברת לשרתי משרד הפנים וכן דרכה נעשה אימות נתונים מהיר מול משרד ההגירה והאוכלוסין, המשרד לשירותי דת ובתי הדין הרבניים. כמו כן, באמצעות המערכת ניתן יהיה להנפיק את תעודת הנישואין. בשורה נוספת שמגיעה עם המערכת החדשה היא העובדה שניתן למלא כבר בבית את פרטי בני הזוג הנישאים, באתר של המשרד לשירותי דת, ובכך לחסוך זמן כשמגיעים ללשכת הרבנות לביצוע המשך תהליך הנישואין.

בנוסף, המערכת החדשה תתמוך בהפעלה הסדירה של מערך הכשרות, לרבות בהנפקת תעודות כשרות וניהול הפעילות השוטפת. בהמשך תתאפשר גם תמיכה במערך הקבורה, ויהיה ניתן לקלוט נפטר ולנהל את רישיונות הקבורה וחידושם. עם המערכת תיכנס גם אפשרות שתקל על המתאבלים במציאת הקבר הרצוי ובהגעה אליו. בעתיד ייכנסו ל"שירת הים" גם תחומי המקוואות והעירובין.

חבר המועצה ומחזיק תיק הדת, ג’וני קליין: "המסורת היהודית שנוגעת לענייני נישואין, כשרות וקבורה הולכת איתנו כבר אלפי שנים, אך חשוב להתאים אותם ככל הניתן לימינו אנו, ואני שמח על כך שמעתה והלאה הרישום לשירותים אלה יתבצע באמצעות טכנולוגיה עדכנית. עם שירותים אלה נפגשים התושבים לרוב בשיא שמחתם או להבדיל ברגע של משבר ועצב, ואנו עושים הכול על מנת להקל על התושבים בקבלתם."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות