חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

פוטרתם? מתי נכון לפנות לעורך דין לדיניי עבודה

 

לא מעט אנשים שאיבדו את מקום עבודתם, מגלים עם הזמן שתהליך הפיטורים לא התנהל על פי חוק ולמעשה המעסיק שלהם, ניצל את העבודה שהם פוטרו ואינם עוד חלק ממקום העבודה בשביל לא לשלם את מה שמגיע להם. זו עילה מספיק טובה לפנות אל עורך דין ולפעול בעניין.

 

לא מעט אנשים שאיבדו את מקום עבודתם, מגלים עם הזמן שתהליך הפיטורים לא התנהל על פי חוק ולמעשה המעסיק שלהם, ניצל את העבודה שהם פוטרו ואינם עוד חלק ממקום העבודה בשביל לא לשלם את מה שמגיע להם. זו עילה מספיק טובה לפנות אל עורך דין ולפעול בעניין.

עורך דין לענייני דיני עבודה ירושלים והסביבה וכן במקומות אחרים בארץ, מתעסק במגוון רחב של נושאים שקשורים ליחסי עובד-מעביד, כשבין היתר הוא מתעסק גם בכל מה שקשור לתחום של דיני פיטורים. לפני שניכנס לשאלה מתי מערבים עורך דין ובאיזה מצבים, חשוב להבין לעובדים יש זכויות לא רק בזמן העסקתם במקום העבודה אלא גם לאחר מכן, או יותר נכון עם סיום העסקתם. על המעסיק לעמוד בכל סעיפי החוזה ביניהם, וחשוב לא פחות בכל מה שהחוק מחייב אותו, אחרת יכול העובד להגיש נגדו תביעה משפטית.

חשוב לדעת, עורך דין לענייני עבודה – ירושלים והסביבה, וכן גם בערים אחרות בישראל, מייצג לא רק עובדים כמובן, אלא גם את המעסיק, כולל במקרה של פיטורים. זה יכול להיות במקרה בו העובד מחליט להתפטר ללא התראה מוקדמת או מבלי לבצע חפיפה כנדרש, כמו כן לא פעם מעסיקים שוכרים את שירותו של עורך דין לענייני עבודה אם העובד מחליט להתפטר ולעבור לחברה מתחרה והוא מעביר לה מידע אודות העבודה הקודמת שלו ועוד.

אך מן הסתם, מרבית עורכי הדין בתחום מייצגים עובדים שפוטרו במקום עבודתם, זאת בגין אי קיום החוק על ידי המעסיקים שלהם. מה שיכול להוביל לפגיעה כלכלית ואחרת.

מתי ובאילו מצבים נשכור עורך דין לענייני עבודה

בשביל להבין מתי ובאילו מצבים, נשכור עורך דין לענייני עבודה –ירושלים והסביבה או באזורים אחרים, צריך להבין מה התנאים לפיטורים וכיצד הם אמורים להתקיים.

ראשית, בשביל לפטר עובד יש להודיע לו על כך מראש. עובד בחצי השנה הראשונה, אמור לקבל התראה של יום אחד על כל חודש עבודה. לאחר מכן עד שנת עבודה אחת, זה אמור להיות בסך שבוע פלוס יומיים וחצי על כל חודש של עבודה. מעבר לשנת עבודה אחת, יש לתת התראה של חודש מראש.

שנית, לפני שמפטרים עובד יש לערוך לו שימוע, במהלכו צריך להסביר לו מדוע רוצים לפטר אותו, וכן לאפשר לו לנסות לשכנע את המעסיק. במהלך השימוע יכול המעסיק להציע לעובד אופציות חלופיות ואם העובד מסרב לקבל אותן, הרי שניתן לפטר אותו.

שלוש, אחרי שמפטרים את העובד, יש לשלם לו דמי הבראה במידה ולא שולמו, דמי מחלה במידה והוא לא מימש אותם, וכן פיצויים על פי משך הזמן שהעובד עבד.

ארבע, יש להגיש לעובד מכתב פיטורים רשמי על מנת שיהיה משוחרר מכל התחייבות למקום העבודה, וכן בשביל שיוכל לקבל דמי אבטלה כנדרש.

במידה והמעסיק לא ביצע את אחד מהדברים הנ"ל, ניתן לפנות לעורך דין, לטעון שהפיטורים אינם בתוקף או לדרוש ממנו לשלם את מה שמגיע לעובד.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות