חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

גם השנה מודיעין בראש מדרג העיריות בישראל

 

עיריית מודיעין מכבים רעות דורגה בראש מידרג העיריות בישראל לפי דעת התושבים.

 

 

עיריית מודיעין מכבים רעות דורגה, בצוותא עם עיריית רעננה, בראש מידרג העיריות בישראל, כפי שנקבע בדירוג שערך אתר "מידרג", המקיים מזה למעלה מעשור דירוג של בעלי מקצוע, ומזה שנתיים בוחן גם את דירוג הרשויות המקומיות, לפי דעת התושבים.

אתר "מידרג" ביקש מחבריו לדרג את תפקוד העירייה שלהם. 5,500 איש מתושבי 19 העיריות הגדולות בישראל השתתפו בדירוג. 235 מהם דירגו את העיר מודיעין מכבים רעות. הדירוג כלל מספר שאלות בנושא תפקוד העירייה, והתושבים השיבו עליהן במתן ציון בין 1 ל-5 (כאשר ציון 5 הינו הציון הטוב ביותר). מאתר מידרג נמסר כי "לא הייתה נגיעה בדירוג, וחוות הדעת כולן התקבלו אך ורק מחברי מידרג. האתר רק סיפק את הפלטפורמה, שאפשרה לתושבים להתבטא. המטרה הייתה ליצור דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את האמת של התושבים – מה דעתם על תפקוד העירייה שלהם."

 השאלה המרכזית עליה נשאלו תושבי הערים היא מהו הציון שהם נותנים עבור העירייה ופעילותה. בשאלה זו קיבלה מודיעין מכבים רעות את הציון 3.72 מתוך 5, ציון הגבוה ב-0.08 נקודות מהציון שקיבלה בשנה שעברה. בשאלה זו דורגה העיר במקום השני בדירוג הערים, כאשר רעננה, שדורגה במקום הראשון, קיבלה ציון הגבוה ב-0.02 נקודות בלבד, כאשר בעניין זה ציינו מידרג כי: "חשוב לציין שההפרש בין עיריית רעננה למודיעין עומד על 0.02 – פער שהינו בתוך טווח טעות הדגימה הסטטיסטית."

 שאלה מרכזית נוספת שנשאלה הייתה "האם (התושבים) מקבלים תמורה הוגנת לארנונה?". לשאלה זו השיבו 48.09% מתושבי מודיעין מכבים רעות באופן חד משמעי "כן", כלומר שהם אומרים שהתמורה עבור הארנונה היא הוגנת. 46.38% ענו כי התמורה שהתקבלה היא הוגנת חלקית. רק 5.53% מהנשאלים ענו "לא", כלומר חושבים שהתמורה אינה הוגנת. נתונים אלה בולטים במיוחד על רקע הממוצע הארצי של אתר "מידרג" לפיו 24% מהתושבים חושבים שהם אינם מקבלים תמורה הוגנת לארנונה.

 נושא החינוך בעיריית מודיעין מכבים רעות נחשב לנושא העומד בראש סדר העדיפות העירוני, כאשר יותר ממחצית מהתקציב השנתי של העירייה מועבר לתחום זה והתוצאות בהתאם, דבר שניתן לראות גם בשביעות הרצון של התושבים בדירוג העיריות. 71% מהמדרגים ציינו כי הם הורים לילדים במערכת החינוך העירונית, והם העניקו למערכת החינוך ציון כללי של 3.82 – הציון הגבוה ביותר ארץ. מינהל החינוך העירוני מאמין כי אין לוותר על אף תלמיד במערכת, לרבות על תלמידי החינוך המיוחד, ואכן במידרג ניתן לראות כי החינוך המיוחד בעיר זכה לדירוג הגבוה ביותר בתחום החינוך עם ציון של 4.1 נקודות.

 העיר ממשיכה להוביל גם בתחום התכנון והבנייה, כאשר מבין 19 הערים שנדגמו, מודיעין מכבים רעות מדורגת במקום הראשון, יחד עם באר שבע ונתניה, ברשימת הערים שמעודדות זוגות צעירים לגור בהן.

תושבי הערים התבקשו גם לדרג את שביעות רצונם מניקיון העיר. גם כאן מודיעין מכבים רעות דורגה במקומות הראשונים עם ציון משוקלל של 3.87, ציון המתייחס לנושאים מגוונים ובהם ניקיון הרחובות, פינוי זבל, מיחזור וטיפול בצואת כלבים.

בכל השאלות שנגעו למצב הפארקים, למתקני הספורט ולתרבות הפנאי, קיבלה העיר ציונים הגבוהים מ-3.85 נקודות. שאלות אלה נגעו לשטח הפארקים, לתחזוקה ואיכות הפארקים, לכמות המתקנים ומגרשי הספורט, לתחזוקת המתקנים עצמם ועוד. הציונים שקיבלה בקטגוריה זאת ממקמים את העיר מיד לאחר רעננה, הרצליה וכפר סבא.

כמו כן, חברי מידרג נשאלו האם העיר בה הם גרים היא צומחת, נובלת או עומדת במקום. 85.9% מתושבי מודיעין מכבים רעות טענו כי היא צומחת, ו-14.1% טענו כי היא דורכת במקום. זוהי העיר היחידה בארץ שלא קיבלה אפילו תשובה אחת של "נובלת".

 ראש העיר, חיים ביבס: "העירייה חרטה על דגלה לתת לתושבים את השירות הטוב ביותר לו הם זכאים, והעבודה הקשה באה לידי ביטוי גם בתוצאות המדרג שפורסם השבוע. יחד עם זאת, אין אנו נחים על זרי הדפנה ואנחנו ממשיכים לבחון את עצמנו, היכן ניתן להשתפר וכיצד לייעל את העבודה. אנחנו נלמד את הנתונים ונבחן היכן נקודות התורפה שלנו בכדי להוסיף ולשפר את השירות לתושבים, וזאת מאחר שכולנו תושבים של מודיעין מכבים רעות וכולנו רוצים שהעיר שלנו תמשיך להיות מובילה, יפה והמקום הכי טוב לגדל בו את הילדים שלנו."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות