חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

עצות מומחים להפחתת עלויות ביטוח רכב

 

ביטוח הרכב מכביד עליכם? בואו ללמוד כיצד ניתן להוזיל באופן משמעותי את עלויות הביטוח!

 

על ביטוח הרכב באופן כללי

ביטוח רכב הוא שם כולל לשלל סוגי הביטוחים, בהם ניתן לבטח את הרכב. ראשית, יש את ביטוח החובה, בו חייב כל בעל רכב להיות מבוטח על החוק. בנוסף, ישנם עוד שני סוגים עיקריים של ביטוחים לרכב: ביטוח צד ג’ וביטוח מקיף. מטרתם של ביטוחים אלו היא להבטיח את האפשרות של הנהג לפצות או לקבל פיצוי בגין תאונות דרכים. שימו לב, לכל סוג של ביטוח יש מאפיינים משלו וביטוח החובה איננו מבטח את כל המקרים המבוטחים בפוליסות הביטוח האחרות, שהן רשות ואינן מחויבות על פי חוק.

הוצאות רכב

כאשר מדברים על הביטוח והוזלת העלויות שלו, חשוב להתייחס גם להוצאות הנוספות, הקשורות לרכב: רכישת הרכב, דלק, התיישנות ובלאי של הרכב וחלקיו, תיקונים וטיפולים ועוד. כל אלו הופכים את הרכב הפרטי להוצאה גדולה מאוד למשק הבית וזוהי הסיבה העיקרית לכך, שאנשים רבים מחפשים דרכים להוזיל את העלויות ככל שניתן.

בחירת ביטוח

אם אתם חשים שביטוח הרכב מכביד עליכם ואתם בסך הכל נהגים זהירים, תוכלו לבחור לבטח את עצמכם אך ורק בביטוח החובה. יחד עם זאת עליכם לקחת בחשבון, שגם אם אתם נהגים זהירים במיוחד, אינכם שולטים במעשיהם של הנהגים הסובבים אתכם ומטרתו של ביטוח רכב  של הפניקס או של כל חברת ביטוח אחרת היא להיות שם בעת הצורך, שלא ניתן לנבא מתי זה יהיה.

המשפיעים הגדולים

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים, המשפיעים באופן משמעותי על עלויות פוליסות הביטוח לרכב:

  • מקום מגורים– מחירי פוליסות הביטוח עלולים להיות שונים בין מקום מגורים אחד למשנהו של הנהג
  • הרכב– ככל שהרכב יקר יותר, כך פוליסת הביטוח שלו תהיה יקרה יותר מפני שהוא יהיה מבוקש יותר בקרב גנבי הרכב
  • הנהג– ביטוח לנהג חדש או צעיר תהיה בהכרח יקרה יותר מאשר של נהג ותיק

כמובן, אין זה אומר שכדאי לכם להחליף מקום מגורים כדי ליהנות מפוליסת ביטוח נמוכה יותר, אבל כאשר אתם משווים את המחירים של ביטוח רכב שלכם לזה של החברים שלכם, חשוב לקחת עובדות אלו בחשבון.

דרך נוספת

דרך טובה להוזלת העלויות היא ביטול סעיפים, שאינם רלוונטיים עבורכם. לדוגמה, אם אתם שומרי שבת, ניתן לבטח את הרכב ללא שבתות וחגים וכך להוזיל את העלויות. כמו כן, אם ניתן לבחור נהגים מסוימים, שרק הם יהיו מבוטחים בנהיגה ברכב. אפשרות נוספת היא, להוזיל את העלות השנתית של הביטוח על ידי ייקור ההשתתפות העצמית במקרה של תאונה. כך תוכלו ליהנות מעלות שנתית נמוכה יותר, כאשר הסיכון הוא שבמקרה של תאונה, תיאלצו לשלם יותר ולעתים הסכומים עלולים להיות גבוהים במיוחד, ואף כאלו שקשה מאוד לעמוד בהם.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות