חיפוש

 

 
לדף הבית >>     צרכנות מקומית מודיעין >>

התיישנות חוב ארנונה

 

באילו נסיבות ייחול התיישנות חוב ארנונה ומה היא האחריות על גביית חוב הארנונה? עורך דין בן אליעזר ושות’ מתמחים בתחום המיסוי העירוני ובתחום חוב ארנונה מסבירים. כנסו!

 

בימים אלו נמתחת על רשויות רבות ביקורת בשל הסכומים ואמצעי הגבייה שבהם היא בוחרת. אך למרות מאמציה, מקרים שבהם חלה התיישנות חוב עשויה להוביל לביטולו. לשם כך ניתן להיעזר גם בגורם משפטי מוסמך. הארנונה משמשת את הרשות המקומית לצורך מימון עבודות התשתית, התחזוקה, והתפעול השוטף שלה. מס זה מוטל על בעל הנכס או על מי שמתגורר בו (שוכר הנכס). מדי פעם מעלה הרשות המקומית את הסכום הנגבה מהתושב, אך לשם כך עליה לקבל את אישור שר הפנים ושר האוצר.

אחריות על גביית חוב ארנונה

אמנם החוב הוא של התושב החייב, אך הגורם האחראי לגבייה הוא הרשות. אין צורך "לרדוף" אחרי הרשות על מנת לשלם את החוב, היא כבר תמצא את החייב. אך כאן בדיוק נעוצה נקודה חשובה – על הרשות מוטלת החובה למצות את הליכי הגבייה, והיא זאת שצריכה לעדכן את התושב ולדאוג לשליחת הודעות.

באילו נסיבות חלה התיישנות חוב הארנונה?

על פי החוק במדינה, הליכי הגבייה צריכים להסתיים תוך שבע שנים. בית המשפט העלין פסק כי אם חלפו למעלה משבע שנים בלי שהרשות העבירה דרישה קודמת לתשלום, חלה על התיישנות חוב ארנונה. תושב שמקבל למרות זאת הוראת תשלום צריך לפנות לבית משפט לעניינים מנהליים. במקרים אלו מומלץ מאוד להיעזר בסיוע משפטי.

מקרים חריגים, אמנם יש להשלים את הליכי הגבייה תוך שבע שנים, אך גם כאן יש מקרים יוצאי דופן. בידי הרשות קיימת האפשרות לגבות חוב אחרי שבע שנים אם למשל הרשות לא הייתה מודעת לעילה שבשלה ניתן לגבות ארנונה (למשל במקרים של בנייה לא חוקית).

פנייה לעורך דין לצורך הוכחת התיישנות חוב ארנונה

הגרעון שבו מצויות רשויות רבות מדרבן אותן לנקוט בהליכי גבייה, גם במצבים שבהם החוב התיישן. תושב שקיבל הודעה על חוב נשכח שמקורו אינו ברור, רצוי שיאסוף את המסמכים הקיימים ברשותו וייפנה לקבל את עצתו של עורך דין המתמחה בתחום. עורך הדין יבדוק אם הליכי הגבייה התבצעו כקבוע בחוק, וייסע לאזרח להיחלץ מדרישות שאינן סבירות. משרד עו"ד בן אליעזר ושות’ מתמחים בתחום המיסוי העירוני והמיסוי המוניציפלי. הפחתת חוב ארנונה, הנחה בארנונה והתיישנות חוב ארנונה. לפרטים: תובל 13 (בית אמריקה) רמת גן, טלפון: 03-6954100 פקס: 03-6721310 דוא"ל: info@be-law.co.il

נשמח להיות לעזר!

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות