חיפוש

 

 
לדף הבית >>     קובי עצבני >>

החפרפרות של משרד החינוך בחינוך הממלכתי בעיר

 

איך לעזאזל מסתדר התואר, משרד המדען הראשי של משרד החינוך עם העובדה שהוא הממונה על החדרת חינוך חשוך למערכת החינוך הממלכתי בעיר. ואיך למען השם אישרה מנהלת בית הספר להכניס אלמוני שמבקש ביוזמת משרד החינוך, להפוך ילדי בתי ספר  יסודיים בחסות אלוקים, לסוכני שינוי בבית הוריהם החילוניים. ואבי אלבז מבקש עזרה מביבס.

 

מכתבו של אבי אלבז חבר המועצה ויו"ר מודיעין חופשית לראש העיר (בכובעו כיו"ר השלטון המקומי), מכיל לא מעט פרטים מטלטלים המעמידים סימני שאלה כבדים על מסלול ההתרסקות של החינוך הממלכתי. המכתב במלואו בהמשך המאמר.

אלבז מעלה מספר פרטים מטלטלים כל אחד בפני עצמו, אך מה שהכי הקפיץ לי את הפיוז זו החשיפה שהוא מזכיר אודות כניסתם של "נציג המדען הראשי"  לבי"ס היסודי "מעוז המכבים" , (ולך תדע אם הוא היחידי או הראשון ברשימה). ולמה האלמוני הגיע... חילק לילדים הרכים שאלונים עם שאלות הנוגעות למנהגיהם הלא דתיים של הוריהם, כשהמטרה, ובואו לא נצטעצע במילים, הפיכת הילדים לסוכני שינוי בבית ההורים.

מעצבן אבל יותר מכל מוזר,  איך מנהלת בית הספר הרשתה לאותו פלמוני להיכנס מבלי לברר מי  באמת שולחו והכי חשוב... מה באמתחתו, (הרי משרד החינוך "הכחיש" שזה בשליחותו. נגיד...) האם לאלמוני שבא עם הבריחת החדשה היתה נותנת להיכנס? למנהלת בית ספר כזו צריכה יש מה לעשות במערכת החינוך הממלכתית? 

בנט: לאן הוא מוביל את החינוך הממלכתי

המדיניות שמוביל שר החינוך  על פי מכתבו של אלבז ותחקיר "וואלה", ואשר מחנכת דור שלם להעדיף לימודי קודש על לימודיים הומניים, הינה הרסנית לחינוך בכלל ולחינוך הממלכתי בפרט, ואם למודיעין זה מגיע ואין פוצה פה, סימן שהמצב מה זה גרוע...

ועתה אחרי שהוצאתי טיפה מהעצבים המוגרבים שלי, הנה מכתבו של החבר אלבלראש העיר כאמור בכובעו כיו"ר השלטון המקומי:

לכבוד: מר חיים ביבס, ראש העיר מודיעין 

שנת הלימודים שחלפה הייתה שנת שיא במערכת החינוך הממלכתי-חילוני, בהחדרת תכני דת, תפילות, שיעורי תורה ומורשת - על חשבון מדע, פילוסופיה, כלכלה, סובלנות, אמנות ושפות.

עפ"י מידע שהגיע אליי, לפני ימים אחדים הגיע לכיתה ה’ בבי"ס יסודי ’מעוז המכבים’ (במכבים) אדם שהוצג כנציג משרד החינוך/המדען הראשי של משרד החינוך, אשר חילק לתלמידים (בני 10 !) שאלון שהם נדרשו למלא בו במקום.

             אבי אלבז: איך עוצרים את ההדרדרות

השאלון כלל, כפי שהתברר מפי התלמידים, שאלות רבות בהן נדרש הילד לדווח האם בבית שומרים מצוות, אוכלים כשר, מתפללים, שומרים שבת, חוגגים את החגים, השתטחות על קברי צדיקים ועוד.

בגוף השאלון הייתה כנראה הערה שאין חובה למלא אותו, אך נראה שרוב התלמידים לא היו ערים לכך ואף מילאו את שמם ואת מספר הטלפון של ההורים.

ידיעה בנושא פורסמה לפני ימים אחדים גם באתר וואלה http://news.walla.co.il/item/3016265?utm_campaign=socialbutton&utm_content=mail&utm_medium=sharebutton&utm_source=mail&utm_term=social .

כנראה שהשאלון אושר ע"י המדען הראשי של משרד החינוך במסגרת גיבוש תכנית לימודים "תרבות יהודית-ישראלית".

גורמי חינוך מסרו שתלמידי בית הספר התבקשו למלא שאלון שנועד לבחון את עמדותיהם וידיעותיהם בנוגע לתרבות היהודית הישראלית, שמטרתה להנחיל לתלמידים ידע וחיבור ליהדות כתרבות מתפתחת ללא קשר לדת.

כמו"כ, לדברי הורים אחדים, נאמר להם בעבר שכנראה שבעקבות הכנסת תכנית התרבות היהודית, יצומצמו מספר מקצועות לימוד אחרים !!!

מהיכן באו כל "ההמצאות" האלה ? מי "הגאון" שהגה את הרעיון ההזוי הזה לבדוק את ערכי ומנהגי הדת של משפחות חילוניות ? באיזו סמכות מבצע נציג של משרד החינוך סקר כזה שמהווה פגיעה קשה בנפש הילדים ופגיעה בצנעת הפרט של המשפחות ?  

לנו אין כל ספק שיש כאן הכוונה דתית ברורה, מכיוון שילד שגדל בבית חילוני וממלא את השאלון, עלול לחוש "רגשי אשמה" או לפחות שהוא "לא בסדר" על שאין משפחתו מקיימת את המצוות לעיל !

תרבות יהודית ישראלית היא לא רק דת ותפילות, היא הרבה יותר רחבה וכוללת בעיקר ערכים הומניים וחילוניים שמעשירים את התרבות היהודית ישראלית.

מר ביבס, אנו חברי מודיעין חופשית קוראים לך כראש העיר וכיו"ר מרכז השלטון המקומי, לפנות אל שר החינוך בדרישה חד משמעית להפסיק את ההדתה של מערכת החינוך הממלכתית-חילונית במדינת ישראל, ולתת בה מקום לעולם התוכן העשיר, הרחב והמלא שמציעה התרבות הכלל אנושית החופשית.

במקביל, אנו דורשים להפסיק מיידית את ההדתה הגוברת של מערכת החינוך הממלכתי-חילוני בעיר, ולשלב במינון נכון במסגרת תרבות יהודית ישראלית נאורה, גם ערכים של מדע, פילוסופיה, כלכלה, סובלנות, אמנות ושפות.  

אבי אלבז    חבר מועצת העירמודיעין ויו"ר מודיעין חופשית

לסיכום: מה יוכל ביבס לעשות מול המדיניות ההזויה והחשוכה של שר החינוך, קשה לדעת ולו בשל העובדה שכב’ השר אינו בדיוק חביבו של ביבי שביבס וזה סוד גלוי, מקורב האליו מאוד. מה נותר לעשות... לעשות מה שאפשר ברמה העירונית לפחות.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות