חיפוש

 

 
לדף הבית >>     בית המשפט >>

כיצד מתמודדים עם רשלנות רפואית?

 

בישראל אין מידע מקיף על היקף הטעויות הרפואיות, אך מכיוון שתביעות משפטיות אלו הן בדרך כלל מסובכות ומורכבות, חשוב מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה בתחום כדי להשיג פיצוי מקסימלי לנפגע

 

טעויות רפואיות הן, למרבה הצער, לא עניין יוצא דופן בישראל וגם במדינות נוספות בעולם. בכתבה מקיפה של העיתונאית רוני לינדר-גנץ שפורסמה ב-17.9.16 בעיתון "The Marker" נכתב כי התפתחות הטכנולוגיה והתארכות שרשרת הטיפול גורמים להגדלת הפוטנציאל להתרחשותן של טעויות רפואיות, ואף פורסמו בה  נתוני מחקר עדכני ביותר, שהוביל פרופ’ מרטין מאקארי מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ג’ונס הופקינס בארצות הברית.

מנתוני המחקר התרחשו קצת יותר מ-250 אלף מקרי מוות בשנה בארצות הברית כתוצאה מטעויות רפואיות שניתן היה למנוע – 700 חולים ביום שמתים ישירות כתוצאה מטעות רפואית בארצות הברית לבדה. בהגדרה "טעויות רפואיות" נכללים מקרי רשלנות של רופאים, טיפול כושל, אי הבנות ו"קצרים" בתקשורת בין אנשי צוות רפואי במהלך מעבר מחלקות ועוד.

בישראל אין מידע מסודר ומקיף על טעויות רפואיות, אבל קיים נוהל שמחייב מוסדות רפואיים לדווח למשרד הבריאות על מקרי מוות חריגים ואירועים רפואיים שמוגדרים כ"חריגים". טיפול רפואי רשלני בניתוחים ובטיפולים מתבטא בניתוחים כושלים, שבמסגרתם החולה יוצא מהניתוח או מהטיפול עם נזקים קשים ונכויות חמורות. ניתוחים וטיפולים כושלים של הצוות הרפואי נגרמים בדרך כלל על ידי אבחון שגוי של המחלה, שיטות ניתוח מיושנות, סיבוכים הקשורים להרדמה, השארת עצמים זרים בגופו של החולה, ניתוח או טיפול באיבר אחר מהאיבר שהיה אמור להיות מטופל או מנותח, ניתוחים ניסיוניים (ללא ידיעת החולה) ועוד.

כמו כן, על פי חוק זכויות החולה, לפני הענקת טיפול רפואי או ניתוח, על הצוות הרפואי חובה להסביר לחולה על מהות הטיפול, הסיכונים בטיפול או בניתוח, האפשרויות החלופיות לניתוח, תופעות לוואי של הניתוח או הטיפול, סיכויי הצלחת הניתוח או הטיפול, היות הניתוח ניסיוני ועוד. לאחר שהחולה קיבל את ההסברים, עליו לאשר בכתב את הסכמתו לניתוח או לטיפול.

זו הסיבה לכך שבמקרה של רשלנות רפואית חשוב מאוד לפנות למשרד עו"ד המתמחה בטיפול בתביעות ברשלנות רפואית בטיפולים ובניתוחים ובעל ניסיון רב בייצוג נפגעי רשלנות רפואית. תביעות אלו הן בדרך כלל מסובכות ומורכבות, והניסיון הרב של משרד עורכי הדין שהגיש תביעות כאלה מסייע רבות על מנת להשיג פיצוי מקסימלי לנפגע כתוצאה מרשלנות רפואית.

 

עו"ד ניסן מנו.  צילום: סטודיו אורות - שילת

 

קישור לכתבה של רוני לינדר-גנץ בעיתון "The Marker":
http://www.themarker.com/markerweek/1.3069474

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות