חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

קייטנת הקיץ של העולים החדשים  

 

בשבועות האחרונים נהנו עשרות ילדי עולים מהעיר מקייטנת קיץ מושקעת במיוחד, שהפעילה עבורם מחלקת הקליטה.

 

כמו בשנים עברו, גם השנה במהלך חודש אוגוסט פעלה הקייטנה המסובסדת, שנמשכת שלושה שבועות, ובה לקחו חלק עשרות ילדים מכיתות א’ ועד ז’, בהם גם ילדים, שעלו לארץ בשנה האחרונה וגם ילדים שעלו לארץ במהלך חופשת הקיץ הזו. את חלק מהילדים ההורים רשמו לקייטנה עוד בטרם עלתה המשפחה לארץ, דבר שמעיד על הקשר הקרוב שמנהלת מחלקת הקליטה עם העולים החדשים.

מטרת הקייטנה, מלבד לספק לילדים חוויות מהנות, היא לחשוף את הילדים לתרבות הישראלית, לשפה העברית ולמשחקים, לסיפורים ולתוכניות הטלוויזיה הישראליות שכל ילד בארץ מכיר. הילדים עוברים פעילויות רבות ומגוונות בין היתר בנושאי ספורט, אמנות ותיאטרון, וזאת בנוסף לימים מיוחדים כמו סיורים במפעלים וימי בריכה. כמו כן, בזמן זה יכולים ההורים שעלו זה עתה לארץ להסתגל לביתם החדש ולסיים את ההתארגנויות לקראת שנת הלימודים.

לאורך הקייטנה ביקרו את הילדים נציגים ממחלקת הקליטה וממשרד העלייה והקליטה, כאשר גם בתחילת שבוע הקייטנה האחרון ביקרה את הילדים המנהלת רוזיטה ברלין, שבחלק מביקוריה אף הביאה לילדים ארטיקים.

בקייטנה משתתפים ילדי עולים מארצות דוברות שפות שונות, ובמהלך הקייטנה הם לומדים כי מעתה כולם ישראליים ומתחברים דרך שיחות בשפה העברית. כך, הילדים מכירים אחד את השני כבר במהלך חופשת הקיץ, דבר המקל עליהם את ההשתלבות בכתה החדשה.

כידוע, מחלקת הקליטה מלווה את משפחות העולים לאורך כל השנה בכל תחומי חייהם ומקיימת פעילויות והפעלות לילדים, אירועי תרבות ופעילויות לקראת חגים. בתוך כך, בשבוע שעבר הגיעו לעיר שלוש משפחות חדשות מצפון אמריקה, שעלו לארץ בטיסה של ארגון "נפש בנפש". הן מצטרפות ל-25 המשפחות הנוספות שהגיעו לעיר לפני מספר שבועות.

חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן: "מחלקת הקליטה מכירה בצרכים של העולים ומנסה לקהל עליהם בכל דרך אפשרית. לעולים שמגיעים עם ילדים, חשובה במיוחד קליטת ילדיהם במקום החדש, דבר שקייטנת הקיץ שלנו עוזרת לו מאוד. פעילות זו היא רק אחת מהרבה פעילויות נוספות בהן העירייה ומחלקת הקליטה פועלות למען אוכלוסיית העולים בעיר, שהולכת וגדלה."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
יש לי שאלה לגדי ברקאי
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות