חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

25 משפחות עולות הגיעו בשבוע שעבר לעיר

 

25 משפחות עולות חדשות נחתו ביום שלישי שעבר בנתב”ג, ומשם הגיעו הישר למודיעין מכבים רעות, בה בחרו לגור.

 

 העולים, שהגיעו מצפון אמריקה, הגיעו בטיסה מיוחדת של ארגון "נפש בנפש", בשיתוף משרד העלייה והקליטה, הסוכנות היהודית וקרן קיימת לישראל. מבין 218 העולים, כ-30 משפחות וכ-50 רווקים ורווקות, בחרו כאמור 25 משפחות להתגורר כאן בעיר. זו השנה השמינית שארגון "נפש בנפש" מארגן טיסות מיוחדות לעולים חדשים.

את פני העולים קיבלו בנתב"ג, בטקס חגיגי מיוחד ומרגש, שרת הקליטה, סופה לנדבר, יושב ראש הסוכנות היהודית, נתן שרנסקי, נציגי קק"ל, הנהלת "נפש בנפש", נציגי מחלקת הקליטה העירונית ומינהל החינוך. העולים הנרגשים והקהל רקדו ושרו עם נציגי תנועות הנוער והחיילים והחיילות, לצלילי תזמורת חיה שניגנה שירי ארץ ישראל. לאחר מכן, הגיעו העולים לנציגי משרד הקליטה בנתב"ג בכדי לקבל את תעודות העולה, כאשר בזמן זה הועסקו הילדים על ידי צוות "נפש בנפש" שעשו איתם עבודות יצירה וצפו יחדיו בסרטים.

כזכור, עובדי מחלקת הקליטה ומנהלת המחלקה, רוזיטה ברלין, משתתפים בירידי חשיפה שונים ברחבי העולם בהם מציגים את העיר בפני העולים הפוטנציאלים. המחלקה מתחילה את הקשר עם העולים החדשים עוד בטרם עלייתם ארצה, בכדי לוודא שקליטתם והתאקלמותם בעיר תהיה חלקה וקלה ככל הניתן. לאחר עלייתם ארצה, מלווה מחלקת הקליטה את העולים מול משרדי הממשל השונים, מקיימת פעילויות והפעלות לילדים, במהלכן מתחילים הילדים ללמוד את השפה העברית ולהכיר את החברה הישראלית, ובכלל מלווה את העולים בתחומי החיים השונים, החל מהחינוך וכלה באירועי תרבות. גם לעולים שהגיעו בשבוע שעבר יסייע צוות המחלקה בעת שילובם בעיר.

במהלך חודשי הקיץ, אלפי עולים חדשים נוספים רבים עתידים להגיע לישראל ממדינות שונות, כאשר על פי מנהלת מחלקת הקליטה, רוזיטה ברלין, בחודשים הקרובים יגיעו לעיר עוד כ-60 משפחות דוברות אנגלית וכ-30 משפחות דוברות צרפתית. עוד אמרה ברלין כי במהלך חודש אוגוסט תפעיל המחלקה, במחיר מסובסד, קייטנה של שלושה שבועות לילדי העולים החדשים.

חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן: "מחלקת הקליטה עובדת בשיתוף פעולה מעולה עם משרד הקליטה ועם הארגונים שעוזרים ומסייעים לעולים, וכך זה ימשך. אני שמח שמשפחות בוחרות לעלות לישראל ולבוא לגור בעיר, ואני מקווה שבעתיד המספרים רק יגדלו. מחלקת הקליטה תמשיך לדאוג לעולים בצורה הטובה ביותר."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות