חיפוש

 

 
לדף הבית >>     >>

דברים מהלב - ”שמחה רבה אביב הגיע פסח בא”

 

שלום ילדים ”שמחה רבה אביב הגיע פסח בא” אנו בעיצומה של חופשת הפסח, רגע לפני ליל הסדר. כמעט בכל הבתים ההורים בהכנות האחרונות לפני החג וזה הזמן שלכם הילדים לתת יד לעזור ולא לריב סתם, על שטויות

 

שלום ילדים "שמחה רבה אביב הגיע פסח בא" אנו בעיצומה של חופשת הפסח, רגע לפני ליל הסדר. כמעט בכל הבתים ההורים בהכנות האחרונות לפני החג וזה הזמן שלכם הילדים לתת יד לעזור ולא לריב סתם, על שטויות כי ההורים עובדים קשה בהכנות לקראת החג.

את ליל הסדר אני מארח ,בביתי בקריית אונו ,את משפחתי האהובה. כמו כל שנה ואצלנו בליל הסדר אבא שלי ואני ,לובשים "גלבייה" שזה בגד כמו שמלה לבנה שבני ישראל לבשו כשיצאו ממצרים . אבא שלי נולד במצרים ולכן הוא מרגיש כל שנה וצוחק "שהוא באמת יצא ממצרים" ולא ב כאילו. החג הזה הוא חג משפחתי ואתם תבלו הרבה עם המשפחה וכמו שהאח הגדול אומר "נא להתנהג בהתאם " ואת הויכוחים הקטנים תשאירו בבית ותיהנו מהחג .במהלך החג אוכלים מצות וכיום יש כל כך הרבה מוצרים כשרים לפסח כך שאפשר לעבור את החג מבחינה גסטרונומית בכיף רק תזכרו להיזהר עם המצה כשהיא יבשה לא להיחנק ומומלץ להרטיב אותה וכך היא נעשית יותר רכה ובפחות מסוכנת.

אצל ההורים שלי המטבח כבר כשר לפסח ואימא ואבא עובדים קשה להכין את הסלטים והמאכלים המיוחדים לפסח. במהלך החג כשאתם נוסעים לטייל תזכרו לחגור את חגורות הבטיחות שתפקידן לשמור עליכם במהלך הנסיעה .תשתדלו לשמור על הניקיון בכל מקום שאתם נוסעים לבלות כדי שאלה שיגעו אחריכם יוכלו ליהנות מהמקום כמוכם.את הזבל יש לאסוף לנקודות איסוף מיוחדות שיש כיום לרוב. בכל חורשה ויער שאנשי הקרן הקיימת ורשות הטבע והגנים והחברה להגנת הטבע נמצאים ועובדים קשה במהלך כל השנה כדי שאתם תצאו לטבע ותמצאו שהמקום נקי מסודר עם פינות ישיבה ומשחקים לילדים וכמובן מי שמדליק אש יש לכבות אותה עם עזיבת המקום . חג שמח לכולם . מאיציק הליצן.

פינת המעשה הטוב:

השבוע אספר לכם על נתנאל בן ה 10  מרחובות , שחבר שלו מהכיתה נפל בשבוע שעבר ביום הראשון של חופשת הפסח מהאופניים החשמליים שלו , שבר את הרגל , ועכשיו הוא צריך להיות עם גבס על הרגל תקופה ארוכה, נתנאל החליט שבחברות טובה ואמתית, אסור לעזוב חבר לבד בבית ואכן הוא מבקר אותו כל יום במהלך החופשה ומארגן עוד חברים שיבואו ויהיו ביחד עם החבר שמרותק למיטה. זאת חברות שראויה להערצה , ומעשה טוב למען חבר שזקוק לכך. כל הכבוד לנתנאל.

 

פינת המכתבים :

שאלה: לאיציק הליצן שלום קוראים לי רעות ואני בת 11 וגרה בקריית אונו. ליל הסדר מתקרב ואני בבעיה קשה. כי אנחנו עושים את ליל הסדר השנה אצל חברים של ההורים שלי , ויש להם ילד שאני די מאוהבת בו. אבל מרחוק זה בסדר ואני יודעת איך להסתדר אבל אני לא יודעת מה לעשות כשהוא ישב מולי או לידי בשולחן ,אני מסמיקה ונהיית אדומה בקלות .מצד אחד אני רוצה להיות שם ומצד שני אני פוחדת והלב שלי פועם חזק. מה לעשות ? איציק הליצן תענה לי בבקשה בדחיפות...

תשובה : לרעות החמודה מאוד ריגשת אותי בפקס היפה והמסוגנן שלך, ורואים ומבינים מיד שאת ילדה בוגרת ,והעצה שלי אלייך תלכי בכיף ותיהני מהרגע הזה , ועצם העובדה שלא תהיי לבד אלה עם כל המשפחה ועוד חברים וילדים יהיה לך קל לעבור את הערב הזה, תהיי טבעית , ואל תנסי להיות מישהי אחרת ,תזרמי עם כולם ותתני לערב הארוך הזה לעבור בכיף ואם את מרגישה שקשה לך תתרכזי בקריאת ההגדה , או בעזרה לאימהות בכל מה שקשור לליל הסדר. חג שמח ובהצלחה..

ההמלצה השבועית:

השבוע אמליץ לכם על ספר ילדים חדש "נגה ומרס" מאת נ. ניסים בהוצאת "אופיר ביכורים"  "מִיָּה מִכַּדּוּר הָאָרֶץ תָּמִיד אָהֲבָה אֶת הַכּוֹכָבִים וְאֶת הַיָּרֵחַ. עֶרֶב אֶחָד, כְּשֶׁאַבָּא חָזַר מֵהָעֲבוֹדָה, מִיָּה הייתה עֲסוּקָה בְּהִתְבּוֹנְנוּת בַּשָּׁמַיִם דֶּרֶךְ הַחַלּוֹן. אַבָּא קָרַב אֵלֶיהָ, נָתַן לָה חִבּוּק וּנְשִׁיקָה וְאָמַר: "יוֹם ההולדת שֶׁלָּךְ מִתְקָרֵב. מָה תִּרְצִי בְּמַתָּנָה לְיוֹם ההולדת?" "אֲנִי רוֹצָה מִשְׁקֶפֶת, לְהִסְתַּכֵּל בַּכּוֹכָבִים. אֶפְשָׁר, אַבָּא? בְּבַקָּשָׁה?" שָׁאֲלָה מִיָּה. "בוודאי, מִיָּה," אָמַר אַבָּא וחייךְ, "לְמִשְׁקֶפֶת כּוֹכָבִים יֵשׁ שֵׁם אַחֵר – קוֹרְאִים לָה ’טֶלֶסְקוֹפּ’, וְאוֹתוֹ אַתְּ תְקַבְּלִי לְיוֹם ההולדת הַקָּרוֹב. "נגה ומרס"  הינו ספר ראשון ב"סדרה המדעית של דוקטור דן" לילדים קטנים שלהם שאלות גדולות על הסובב אותנו. מידע וידע משולבים בסיפור דמיוני קסום לשעות של הנאה והשכלה. בסוף הספר מוצעות גם פעילויות משותפות להורים ולילדים. הספר עוסק בנושא החלל - כוכבי מערכת השמש.  מיה ילדה סקרנית מבקשת מאביה טלסקופ

ליום ההולדת. מידי ערב היא הייתה מתבוננת בכוכבים דרך הטלסקופ. היא גילתה עולם שלם של כוכבים
הקרובים/ רחוקים לכדור הארץ, ודמיינה שבהם חיים ילדים כמוה שמסתכלים  גם הם דרך טלסקופ
  ( ורואים אותה ). מעניין ומרתק ממליץ בחום לקראת החג.

הבדיחה השבועית:

שאלו את פרעה: איך היו המכות?

 ענה להם : "היו עשר!"

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות