חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חברה וקהילה >>

פסח ראשון בארץ לעולים החדשים

 

כמידי שנה, גם השנה ערכה מחלקת הקליטה, בניהולה של רוזיטה ברלין, סדר פסח כהלכתו למשפחות העולים החדשים באולפן העולים שבמכבים.

 

 לסדר הפסח הגיעו כ-60 עולים חדשים, הלומדים במסגרות שונות באולפן, ודוברים שפות רבות: אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית ופורטוגזית, כאשר לאור הכמות הרבה של עולים חדשים שבחרו לעלות לישראל ולהתגורר בעיר, נפתחו במחזור זה באולפן מספר כיתות לימוד למבוגרים גדול יותר מאשר בשנים האחרונות.

באירוע נכחו, בין השאר, חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פלדמן, רב העיר מודיעין, הרב אליהו אלחרר, נציגת משרד הקליטה, חנה שרף, אחראית האולפנים מטעם משרד החינוך, חנה לוי, מורות האולפן וכמובן העולים. הרב אלחרר, שמקפיד להשתתף בכל האירועים לעולים החדשים, העניק לעולים הסבר קצר אודות חג הפסח, משמעותו, מנהגיו ומאכליו, ולאחר מכן, קיימו המשתתפים סדר פסח מסורתי הכולל את מאכלי החג: מצות, ביצים, תפוחי אדמה, חרוסת וחזרת, ושרו מגוון משירי החג.

העולים, אשר זוהי הפעם הראשונה בה יחגגו את ליל הסדר בישראל, התרגשו מאוד ולמדו רבות מההסברים שקיבלו על החג. כדי שכל העולים יבינו, ההסברים תורגמו לשפות השונות על ידי רכזות העולים המלוות אותם מרגע עלייתם לארץ.

בנוסף, לקראת החג נסעו עולים חדשים דוברי צרפתית ואנגלית לכפר חב"ד על מנת ללמוד יותר על החג ולראות כיצד מכינים מצות. שם הם קיבלו הסברים על המקום, על גידול אתרוגים וכמובן על תהליך הכנות המצות, שנעשה ביד ולא על ידי מכונה. חלקם גם הצטרפו לריקודים לצלילי שירים חסידיים. כמו כן, לקראת החג יערך אירוע גדול בהיכל התרבות, אליו יוזמו כל העולים החדשים מהעיר.

חבר המועצה ומחזיק תיק הקליטה, בוריס פרלמן: "כבכל שנה, גם השנה דואגת מחלקת הקליטה לחגוג את החגים עם העולים, לתת להם תחושת בית, להעשיר את הידע שלהם על חגי ומנהגי ישראל ולתת מענה לשאלותיהם. אנחנו נמשיך לקיים אירועים מסוג זה, נהיה לעולים כתובת ומענה לצרכי העולים."

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות