חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות ראשון לציון והסביבה >>

תושבת העיר: החוק החדש של האופניים החשמליים יקל על ההורים

 

על פי התיקון לחוק, גיל המינימום לרכיבה באופניים חשמליים יהיה מגיל 16, כאשר עד אישור החוק הגיל המותר היה 14. איך נערכים לחוק החדש בעיריית ראשון ומה אומרים הורים שהתיקון שינה את חיי ילדיהם

 

בשבוע שעבר אישרה וועדת הכלכלה בכנסת תקנות חדשות של שר התחבורה ישראל כץ בהן גיל המינימום לרכיבה באופניים חשמליים יהיה מגיל 16, עד אישור החוק הגיל המותר היה 14 בשבילי אופניים ובכבישים 16 וכעת בשניהם יהיה ניתן לרכוב אך ורק מגיל 16 ותהיה חובת חבישת קסדה.

התקנות החדשות של כץ לא רק מעלות את גיל הרכיבה אלא מסדירות לראשונה את השימוש בקורקינט חשמלי שגם בו תותר הרכיבה מגיל 16 בלבד. מי שירצה לרכוב על קורקינט חשמלי יצטרך לעמוד בתקן שנקבע: הספק של 250 וואט, משקל עד 30 קילו ועד מהירות של 25 קמ"ש.

זו היא הפעם הראשונה ששר בממשלת ישראל לוקח את הנושא המסוכן ועושה לו סדר, עד כה החוק היה פרוץ וכל זאטוט יכל לרכוב על הכלים מבלי שתהיה אכיפה.

בראשון לציון החלו לפעול ובעקבות העלייה בשימוש בכלי בקרב בני הנוער, יזמה עיריית ראשון לציון יחד עם המטה העירונית לבטיחות בדרכים את פרוייקט "פיילוט האופנים החשמליים" אשר ילמד את בני הנוער כללי נהיגה נכונים ויתרגל רכיבה בטוחה במסלול מיוחד, התוכנית החלה לפעול בבית הספר זלמן ארן והשאיפה להגיע ל - 6,000 תלמידים בכיתות ח-ט אשר ילמדו את הנושא החשוב הזה.

 פעמים רבות עלה הנושא המדובר ב"פורום החדש של תושבי ראשון" והשבוע תפסתי את איריס כהן חברת הפורום ואחת המתנגדות הבולטות לשיחה קצרה על הנושא וזה מה שהיא סיפרה לי:

"עניין האופניים החשמליים התחיל לפני כארבע שנים כמעט לכל החברים של הבן שלי קנו ללא שום בעיה או חשש מצד ההורים אפילו העניין התקציבי לא היווה בעיה גם למי שלא היה ביכולתו קנה לבנו"
חשוב לציין כי לפני ארבע שנים בנה של איריס היה בן 12 בלבד  איריס ממשיכה ומספרת "לי ולבעלי לא היה בכלל ספק שאת הכלי המסוכן והמסכן הזה אנחנו לא נקנה ושום שכנוע מצד הבן לא צלח לו, גם בימים הקשים בהם ילדי חזר מבית הספר בוכה שלכולם יש ורק לו אין ותכף לא יישארו לו חברים ושהוא לבד רץ אחריהם ברגל והם בסוף בורחים לו, עמדנו בכאב שלו ולא קנינו לו. למען ההגינות ראיתי אותו מידי פעם רוכב על אופניים של חברים שנותנים לו, כעסתי עליו על כך אך יש גבול ליכולת ושליטה של הורים. אני יותר ממברכת על החוק החדש נגד האופניים זה יקל על ההורים וימנע סבל מאחרים"

כזכור לא מזמן פרסמנו כי חבר המועצה אייל מושיוב הגיש הצעה לסדר בנוגע לאופניים החשמליים,
אייל הוא גם יו"ר ארגון בטרם ( בטיחות ילדים ) בעיר ביקשתי גם את תגובתו:
"ילדים בני 16 יותר בוגרים וכבר בשלים להוציא רישיון לאופנוע עד 125 סמ"ק זה שלב בו המדינה סומכת עליהם מבחינת נהיגה כך שאין לי ספק ששינוי הגיל מ – 14 ל – 16 הוא דבר טוב ומבורך.
אני ממש מברך על החוק הזה רק חבל שקברניטי המדינה נזכרו לחוקק את החוק אחרי שהיינו עדים לתאונות רבות אך כמו שאומרים מוטב מאוחר מאשר לעולם לא"


 

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
כל מה שקורה בעיר באנר הדר
יש לי שאלה לגדי ברקאי

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות