חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

רכבת מהירה ממודיעין לירושלים בשנת 2019

 

”17 דקות יהיה משך הנסיעה ברכבת ישראל בקו מודיעין ירושלים שיופעל בשנת 2019”,  דברים שנשאה גב’ בת שבע שגב, מנהלת מרכז המבקרים, מינהלת הקו המהיר לירושלים

 

"17 דקות יהיה משך הנסיעה ברכבת ישראל בקו מודיעין ירושלים שיופעל בשנת 2019",  דברים שנשאה גב’ בת שבע שגב, מנהלת מרכז המבקרים, מינהלת הקו המהיר לירושלים, חטיבת פיתוח בהרצאה לפני מתנדבות "סניף מור, הדסה-ישראל" והקהל הרחב, במפגש החודשי שקיים הסניף השבוע, במודיעין-מכבים-רעות.
ההרצאה בנושא: "הקמת הרכבת המהירה בין ירושלים דרך מודיעין לתל -אביב", שכללה דברי הסבר על מסלול הרכבת, הקמת הגשרים והמנהרות ולוח זמנים להפעלה, לוותה בסרטונים מעניינים על אופן כריית המנהרות וההתמודדות עם האתגר הטכנולוגי של גישור על פער גובה של 800 מ’ שבין ת"א לירושלים, שעמד בפני מתכנני הפרויקט.

הפרויקט כולל 38 ק"מ של מנהרות כפולות ו-6 ק"מ של גשרים, עד להגעה לתחנה הסופית, תחנת האומה שתהיה בעומק של 80 מ’ מתחת לאדמה. בין המנהרות יהיו מנהרות מקשרות במרחק של 250 מ’ זו מזו, שנועדו לאפשר בטיחות מרבית לנוסעים במקרי חירום. מדובר ברכבת חשמלית שתופעל לראשונה בארץ ומתוכננת להתחיל לפעול בשנת 2018.

נורית שופר, נשיאת סניף מור ובת שבע שגב בהרצאה

גב’ שגב הסבירה, כי הרכבת ממודיעין לירושלים תהיה קו נפרד שיפתח כאמור בשנת 2019 ומשך הנסיעה בו יהיה כ- 17 דקות. הרכבת שתצא מפאתי מודיעין, תעבור גם במודיעין מרכז ליד הקניון ותופעל בתדירות של 2 רכבות בשעה בשעות השיא: 06-09.00 ו-15.00-18.00 וביתר השעות בתדירות של רכבת אחת בשעה.
הקו המהיר של הרכבת מת"א לירושלים הוא פרויקט הדגל של הרכבת. מדובר בפרויקט ברמה לאומית עליו החליט אריאל שרון לפני כעשור, המתבסס על החלטת ממשלה ועם תקציב לאומי שבמרכזו-הכוונה לקצר את הדרך לירושלים.

הנסיעה מת"א לירושלים תמשך כחצי שעה במהירות של 190 קמ"ש. בחוד החנית של הפרויקט עומדת חטיבת התכנון של הרכבת, שלצד האתגר הטכנולוגי של הפרויקט עומד אתגר נוסף: אינטגרציה של לוחות זמנים וסנכרון בין הרכבות ובין מערך ההסעות של קווי האוטובוסים והמוניות שישרתו את הנוסעים בבואם ובצאתם מהרכבת.
בדברי ההסבר על הפרויקט והליך כריית המנהרות הוצג סרטון על שיטת הכרייה. כריית המנהרות מתבצעת ע"י חפרפרות גדולות, עשויות פלדה באורך של 150 מ’ כל אחת ובקוטר של 10.5 מ’ המאפשרות את החציבה בהר. בחלקה הקדמי של כל מכונה כזו (חפרפרת), יש סדקית פלדה הנדחפת על ידי החפרפרת קדימה ומאפשרת את החציבה. המכונה כורה בדרך זו אלפי טונות של חפורת (אדמה ועפר) ובהמשך מצפה את המנהרה שנחפרה בקרומי בטון. כ- 60 אחוז מהחפורת משמשים לעבודות תשתית אחרות כמו כבישים ואילו שאר החפורת מועבר למטמנה באזור ירושלים.
תחנת האומה, תחנת הקצה של הקו לירושלים, תיחפר בעומק של כ-80 מטר מתחת לשדרות שז"ר ותהיה אחת מתחנות הרכבת העמוקות בעולם. יהיו בה 4 דרגנועים ומעליות שיסיעו את הנוסעים מהרכבת לתחנה עילית ולמערכת הסעת המונים שתצא ממנה ואל 1300מקומות חניה שיהיו בה.
רכבת ישראל מובילה בשנים האחרונות מהפכה בתחום התחבורה, כאשר מטרתה להסיע נוסעים ולהוביל מטענים לכל רחבי הארץ בבטיחות, במקצועיות, ביעילות ובשירות מדויק תוך השפעה על איכות החיים, הסביבה ויוקר המחיה.

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות