חיפוש

 

 
לדף הבית >>     חדשות מודיעין והסביבה >>

שלטון היחיד של ראש העיר מניב תוצאות

 

סקר שביעות רצון תושבים מציב את מודיעין במקום הראשון בארץ. בהתאם לשיטת ניהול העיר יש לכך אחראי אחד בלבד - קוראים לו חיים ביבס. ריכוזיות היא שם המשחק לטוב ולרע

 

אתר ׳מדרג׳ סקר 5500 נשאלים בסקר שמטרתו לייצר דירוג השוואתי של העיריות הגדולות בישראל, כדי להוציא לאור את דעתם של התושבים על תפקוד העירייה שלהם.

בשקלול התוצאות עולה כי תושבי מודיעין דרגו את שביעות הרצון שלהם מהעיר במקום הראשון בישראל. מודיעין מקדימה בצמרת הדירוג את רעננה, גבעתיים, ראשון לציון ותל אביב. ואילו במקומות האחרונים בטבלה ניתן למצוא את הוד השרון, חיפה, פתח תקווה וירושלים. 

הנשאלים הציבו את מודיעין במקום הראשון בארץ בכך ׳שיש תמורה לתשלום הארנונה׳, בטיב מערכת החינוך בעיר, בעידוד זוגות צעירים לגור בעיר ובניקיון העיר. כמו כן מודיעין זכתה לציונים גבוהים ביתר המדדים,: בתחזוקת הפארקים בעיר, ובכך שהעיר צומחת ומתפתחת.

אין ספק שאלו תוצאות מחמיאות לעיר ואחראי להן בעיקר אדם אחד – ראש העיר המכהן מאז שנת 2008 חיים ביבס. שבע וחצי שנות כהונה מלמדות אותנו שביבס הוא זה שמקבל את כל ההחלטות, מאשר את כל התוכניות, ממונה על כל השינויים, מפקח על כל הביצועים, מנצח על כל ההצבעות. ידו בכל וכל בו בעיר. שום דבר לא מתרחש כאן בלי ידיעתו ואישורו.

בניית שכונה חדשה בעלות של מיליארדי שקלים תלויה בהחלטתו. וגם אם תרצו לרכוש בכספי ציבור קופסת נעצים או נרות לחנוכה, זה יתאפשר רק באישורו. הוא לא יפספס דבר, הוא שולט כאן ביד רמה, הוא מכיר את העיר כמו את כף ידו. לא תפתיעו אותו לעולם בשום תחום הקשור לעיר. אם תושב יקטוף פרח מוגן בדרך לליגד סנטר - ביבס יקבל על כך דיווח ישיר, אם תושב יימצא במצוקה ביבס יבוא לתמוך, אם יחנכו מועדון נוער נייד על גבי משאית רעועה – ביבס יגזור את הסרט גם אם זה יתרחש בשתיים לפנות בוקר, אם קבוצת הכדורגל תזכה בגביע ביבס יקבל אותו, ואם מנהל בית ספר יתעטש ביבס ידע על כך הרבה לפני שר החינוך.

למרות שמכהנים לצדו עוד 18 חברי מועצה, נכון להיום הוא יכול להעביר כל החלטה בה הוא דוגל. אם יחליט מחר בבוקר להרוס את קניון עזריאלי הוא ימצא לכך רוב מוחלט בקרב חבריו למועצת העיר. גם אם יציע להפוך את פארק הדגים לבית קברות, ההצעה תזכה לרוב גדול. 

זו לא טעות. זו מדיניות. זה עידן ביבס. האצלת סמכויות – לא בבית ספרנו. אופוזיציה? הצחקתם אותו. זהו ראש העיר שלנו: מנהיג, פוליטיקאי חזק, מנוסה ומשופשף, איש לא יערים עליו, איש לא ידלג עליו. פוליטיקה היא מקצוע, וזה בדיוק המקצוע שלו.

מומחיותו של ביבס בתחום הבנייה, ולכן יש לנו כאן תנופת בנייה גדולה והתחלה של פרויקטים רבים. העיר משגשגת, זו עובדה, ותוצאות הסקר הן בעיקר בזכותו. בגלל או למרות שכאן במודיעין ריכוזיות היא שם המשחק.  

עירית מודיעין

 

 
 
 
פורום המומחים

פורום המומחים

מעגלי תמיכה

מעגלי תמיכה

 

 

 

 

 

עירית מודיעין
לשכת המסחר

 

מדורים

 
 
 
 
הגדלת גופן
הקטנת גופן
 
מונוכרום
ניגודיות מקסימלית
 
תיאור לתמונות
 
קיצורי מקלדת
  • M-עבור לתוכן העמוד
  • H-עמוד הבית
  • F-פורום
  • B-אודות
  • A-הצהרת נגישות
הצהרת נגישות
ביטול נגישות